Defecțiune tehnică la Aeroportul Chișinău. Pasagerii s-au confruntat cu cozi, întârzieri și lipsă de informații

După problemele tehnice majore înregistrate luni dimineață, sistemele informaționale ale Aeroportului Internațional Chișinău (AIC) au fost restabilite, însă reluarea activității se face treptat. Autoritățile aeroportuare avertizează că, pe parcursul zilei, pasagerii ar putea întâmpina întârzieri ale zborurilor și aglomerări în zonele operaționale, transmite IPN.
„Pe parcursul zilei este posibil să apară întârzieri ale zborurilor, precum și aglomerări în anumite zone operaționale, ca urmare a reluării graduale a activității. Pentru a vă asigura o călătorie cât mai eficientă, vă recomandăm să ajungeți la aeroport cu cel puțin 2,5 – 3 ore înainte de zbor.”, se precizează într-un comunicat emis de administrația AIC.
Totodată, călătorii sunt sfătuiți să:
- aibă pregătite documentele de călătorie,
- urmărească anunțurile din terminal,
- să urmeze instrucțiunile personalului aeroportuar.
Probleme tehnice și haos în terminal
Dimineața zilei de luni a fost una dificilă pentru sute de pasageri. Mai multe sisteme informatice ale aeroportului nu funcționau, iar pagina web oficială a fost inaccesibilă timp de câteva ore. Deși oficialii au vorbit despre „probleme tehnice”, nu a fost oferit un motiv clar pentru defecțiune.
În spațiul public au circulat imagini care arătau cozi lungi la ghișeele de check-in și lipsa afișajului informațional privind zborurile. Pasagerii au semnalat și întârzieri la decolare, precum și dificultăți în comunicarea cu personalul.
Deocamdată, nu se cunoaște dacă a fost vorba despre un incident izolat, o defecțiune de natură cibernetică sau un atac informatic. Autoritățile nu au emis detalii suplimentare.
Expresul
Lasă un răspuns