Lucrările asupra podului peste Prut, la Ungheni, vor începe în aprilie. Acesta va fi numit simbolic – „Podul de Flori”
![](https://expresul.md/wp-content/uploads/2025/02/476468318_1032829518888847_4786960986615507737_n-e1739864186414.jpg)
Joi, 6 februarie, la Ungheni s-a desfășurat o ședință comună unde grupului de lucru moldo-român privind cooperarea în domeniul transporturilor și infrastructurii de transport și-a continuat lucrările. Parte a grupului a fost Vladimir Bolea, viceprim-ministrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Dionisie Ternovschi, președintele raionului Ungheni, precum și alți membri.
De menționat că grupul de lucru moldo-român privind cooperarea în domeniul transporturilor și infrastructurii de transport și-a început lucrările pe data de 5 – 7 februarie.
Astfel, în cadrul ședinței s-a decis ca viitorul pod să fie numit simbolic „Podul de Flori”, în amintirea evenimentelor istorice din 1990, când cetățenii de pe ambele maluri ale Prutului au trecut pentru prima dată frontiera româno-sovietică. „Au trecut 35 de ani de la renumitul Pod de Flori, iar acum suntem în pragul construcției unui nou pod ce va lega Ungheni, Republica Moldova și Ungheni, România, pe segmentul rutier”, a menționat Vladimir Bolea.
Discuțiile s-au axat pe progresele în construcția primului pod peste Prut la nivel de autostradă, care va lega orașele Ungheni (Republica Moldova) și Ungheni (România). Oficialii au efectuat o vizită pe teren, la locul viitoarei construcții, unde au fost analizate aspecte privind mobilizarea instituțiilor implicate și a autorităților locale pentru desfășurarea eficientă a lucrărilor.
Potrivit autorităților, proiectul se află în prezent în faza de elaborare a proiectului de execuție. Construcția podului rutier peste Prut va începe la data de 26 aprilie.
De asemenea, podul va fi primul dintr-o serie de cinci poduri ce urmează să fie construite peste Prut. „Suntem în locația unde urmează să construim un pod la nivel de autostradă cu patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers. Este primul pod pe care îl construim după mai bine de 60 de ani și unul din cele cinci pe care le vom realiza între cele două țări, fiind un moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului”, a menționat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România.
Podul Ungheni-Ungheni va face parte din Autostrada Unirii, ce va lega orașele Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău, oferind o conexiune directă între rețeaua rutieră din Republica Moldova și infrastructura de autostrăzi a Uniunii Europene.
Contractul prevede execuția a 261 m lungime poduri noi peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație), 2 benzi pe sens + trotuar, 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II), 8 m lățime parte carosabilă,1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură, punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Construcția acestui pod este inclusă într-un pachet mai amplu de modernizare a infrastructurii transporturilor, menit să faciliteze tranzitul de mărfuri și călătoria persoanelor între Republica Moldova și România. Finanțarea pentru acest proiect, cu o durată de 24 de luni, va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Tatiana Tesliuc
Lasă un răspuns