Semnătura electronică va putea fi obținută în toate centrele multifuncționale din țară

Imagine: Mold-Street

Mai comod pentru cetățeni. Semnăturile electronice calificate vor putea fi eliberate în cadrul centrelor multifuncționale ale Agenției Servicii Publice (ASP). Despre lansarea noului serviciu anunță reprezentanții Agenției, care precizează că în acest sens noul serviciu va fi pus în regim de pilotare, doar persoanelor fizice și deocamdată în două centre multifuncționale din municipiul Chișinău.

Regimul de pilotare va fi efectuat în perioada 15 iulie – 28 august 2024. Centrele, unde va fi implementat proiectul-pilot sunt: CM nr.3 (str. Mihail Sadoveanu, nr.17) și CM nr.4 (bd. Decebal, nr.6) din Chișinău.

Ulterior, proiectul urmează a fi extins în toate centrele multifuncționale din țară. Este de menționat că eliberarea semnăturilor electronice calificate se va face pe suport USB-token (dispozitiv ePass 2003).

„Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătura olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a accesa la distanță serviciile digitale din diverse sisteme informaționale”, spun reprezentanții ASP.

Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?

Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:

  • Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
  • Să completeze online formularul electronic;
  • Să achite serviciul prin MPay;
  • Să se prezinte la CM cu: buletinul de identitate; copia cererii completate și bonul de plată achitat;

Cetățeanul se poate apropia după dispozitivul criptografic la unul din cele 2 centre menționate mai sus. Cererea este perfectată în max.15 min, după completarea acesteia online. În timp, cetățenii vor putea completa cererile de eliberare a semnăturii electronice în cadrul centrelor multifuncționale, în zona de autoservire.

Cât costă serviciul?

  • Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an  – 200 MDL.
  • Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata  cu termen de valabilitate 2 ani – 350 MDL.

În acest sens, Agenția Servicii Publice încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă. Proiectul este realizat în colaborare cu Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).

Expresul.md


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *