Copiii romi versus educația online. Au fost monitorizate satele călărășene. Ce zic reprezentanții Coaliției ”Vocea Romilor”
Educaţia în perioada pandemică a fost total abandonată printre comunităţile de romi.
Declarația îi aparține lui Ion Duminică, membru al secretariatului Coaliției „Vocea Romilor”, și a fost făcută cu ocazia prezentării rezultatelor Raportului de monitorizare pentru prima jumătate a anul 2020 pe domeniul educație privind Planul Național de Susținere a Populației de Etnie Romă.
Drept exemplu a fost dat satul Schinoasa din raionul Călărași, unde au fost monitorizaţi 44 de copii de etnie romă. Potrivit lui Ion Duminică, în această perioadă ei nu au avut echipamentul necesar, nu au beneficiat de ajutor material pentru a procura acest echipament, ca să poată desfăşura educaţia la distanţă.
Într-un alt sat călărășean cu populație preponderent de etnie romă – Ursari, copiii au fost abordaţi doar la telefonul fix. „Erau întrebaţi dacă au citit multe cărţi, să citească mai departe! Asta nu este educaţie, citiţi mai multe cărţi!”, a spus Ion Duminică.
„În majoritatea localităţilor monitorizate (Schinoasa, Ursari, Parcani), principalele obiecte la care profesorii au putut desfăşura cât de cât, parţial, instruirea a fost limba română şi matematica. Alte obiecte nu au putut să fie abordate, iar copiii s-au plâns că unui profesori nu au competenţe digitale, n-au competenţe de a desfăşuara această educaţie.”, a precizat Ion Duminică, după care a concluzionat: ”Educaţia la distanţă în Republica Moldova nu are sorţi de izbândă atât timp cât nu există condiţii decente în casele elevilor”.
Lasă un răspuns