Peste cinci ani, sistemul de învățământ nu va mai fi la fel ca în prezent
Sectorul educației din întreaga lume trece prin transformări semnificative. Peste cinci ani, sistemul de învățământ nu va mai fi la fel ca în prezent. Este necesară regândirea modelului de educație actual pentru a răspunde cerințelor unei lumi în schimbare. Cursuri online masive deschise, implementarea realității augmentate în învățare și formare, programe de educație personalizate instituite în cadrul organizațiilor corporative, inovații economice, deficit critic de instructori/facultăți și nenumărate alte schimbări sunt toate ingrediente care conturează viitorul educației.
În Moldova, încrederea în sistemul educațional a scăzut continuu în ultimii ani. În 2013, potrivit Barometrului Opiniei Publice, doar o treime din populația Moldovei credea că reformele din învățământ se îndreaptă în direcția corectă.
Această lucrare este o reflecție a percepției a peste 1000 de studenți din trei universități din Chișinău cu privire la sistemul de învățământ superior, tendințele educației și necesitățile instituției lor de învățământ pentru a se pregăti pentru drumul care urmează. Studiul include analiza cantitativă a datelor colectate și corelațiilor posibile, o analiză a datelor calitative (testimoniale), și rezultatele sesiunilor de sensibilizare cu studenți, personalul universității și practicieni din domeniul educației. Principalele provocări și identificarea în comun a soluțiilor posibile sunt, de asemenea, sintetizate în raport.
Intenția acestui studiu este de a informa dezvoltarea politicilor pe termen lung în sectorul educației și, de asemenea, de a inspira inițiative locale, fie inițiative individuale sau de grup, pe termen lung sau pe termen scurt, inițiate de ministere, universități, profesori sau chiar studenți pentru a sprijini ajustarea învățământului superior la cerințele viitorului.
Această lucrare reprezintă un produs analitic, susținut și elaborat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Cognitive Edge – o organizație specializată în analiza de complexitate a sistemelor umane și proceselor decizionale.
Lasă un răspuns