Cum scăpăm de astenia de primăvară

Astenia de primăvară
Imagine simbol: medicalplace.blogspot.com

Astenia de primăvară
Imagine simbol: medicalplace.blogspot.com

Astenia de primăvară este un fenomen pe care îl suportăm foarte greu, mai ales în dimineţile în care trebuie să mergem la serviciu. Mesele sănătoase şi ore multe de odihnă vă vor ajuta să vă mobilizaţi mai bine în faţa acestei stări de moleşeală.
Nu săriţi peste micul dejun! Chiar dacă nu aveţi poftă de mîncare, încercaţi să consumaţi fulgi de ovăz, cereale cu lapte, caise uscate sau un iaurt cu fructe.
Consumaţi fructe şi legume! Crudităţile reprezintă elementele de bază ale unei alimentaţii sănătoase. Şi reprezintă o sursă inepuizabilă de energie.
Înlocuţi biscuiţii, ciocolata sau napolitanele cu portocale, mandarine sau mere. În acelaşi timp, puteţi consuma alune, fistic şi legume, precum: sfecla sau păstîrnacul preparate la cuptor.
Consumaţi lactate! Acestea reprezintă o sursă de calciu, care ajută sistemul osos, întăresc sistemul imunitar şi vă feresc de răcelile caracteristice acestui sezon.
Nu pierdeţi nopţile! Trebuie să vă odihniţi circa opt ore pe noapte, pentru o odihnă eficientă a sistemului nervos. “Nopţile albe” creează un dezechilibru al sistemului nervos, iar organismul va face faţă tot mai greu la provocările cotidiene.
Plimbaţi-vă şi faceţi sport! Chiar dacă sînteţi tentat să leneviţi şi să fiţi foarte puţin activ, ieşiţi la plimbare.
Simptomele asteniei de primăvară:
– lipsa de energie;
– pasivitate şi putere de concentrare redusă;
– dureri de cap;
– stări de continuă oboseală şi somnolenţă;
– scăderea sau creşterea poftei de mîncare;
– probleme de greutate;
– lipsa tonusului şi scăderea formei fizice;
– nevoia de a plînge;
– insomnie.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *